Binnen de waardestroom Zorg- en gezondheidsreis gidsen wij onze klanten naar een voor hun relevante zorg- of gezondheidsoplossing. Op basis van continue verbeterde klantinzichten kunnen wij onze klanten naar een persoonlijk relevante oplossing leiden. Hiermee ervaren klanten de meerwaarde van Menzis zorgverzekeraar.
Zo zorgen wij bijvoorbeeld voor een snellere bemiddeling naar een zorgverlener, het verkrijgen van een machtiging wanneer dit nodig is of kunnen samen met klanten kijken naar de inzet van een Persoonsgebonden Budget als reguliere zorg moeilijk te organiseren is.
Daarnaast werken we vanuit drie vernieuwingsteams aan nieuwe proposities op het gebied van ehealth en (zelf)zorg. Het gebruik van data om de effecten van onze proposities te meten is hierbij een van onze speerpunten omdat dit ons steeds beter in staat stelt om de juiste oplossingen te bieden voor onze klanten.
Kennis over onze klanten, over de nieuwste ontwikkelingen in de markt en samenwerking met regionale en landelijke partners stellen ons staat om meerwaarde te bieden aan onze klanten de zorg toegankelijk te houden voor iedereen.